Vad vill jag bli? Vad vill jag jobba med?

Det är snart slut med ledigheten här för mig, efter sommarn.
David ska förhoppningsvis plugga - plattsättare.
Jag vet inte om jag ska söka inom vården ett tag eller något annat jobb eller om jag också ska börja plugga.
Jag känner att jag så gärna vill plugga till sjuksköterska för att sedan plugga vidare till barnmorska.
Det är bara så tråkigt att det inte finns en direktutbildning dit för jag har alltid sagt att jag inte vill gå sjuksköterskeutbildningen, dels för jag tror att den är jäklig svår.
Men vill man något så jätte gärna som jag vill bli barnmorska så borde det ändå gå.
Dock måste jag plugga upp lite innan, nu har inte jag riktigt koll på vad som krävs och så för att söka.
Men jag har för mig att man behöver både Matte A och B , och jag har inte ens A så det blir att plugga ett tag ja :)
Jag har allt varit en buse i skolan och inte skött mina studier innan , men under dessa år som gått har man vuxit väldigt mycket och jag kommer ge 110% om det nu blir så som jag tänkt mig :).
. Bild lånad från google.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu