Söndag

Vad har hänt här ? Tänkte uppdatera lite..
Jag har sovit, sovit, och åter sovit ! Minns att det var såhär på slutet då vi väntade Bella men aldrig var jag såhär trött, och med Nicole var jag aldrig trött. Dock sover jag ju inte så bra på nätterna, eftersom jag hela tiden vaknar med menssmärta så jag inte kan ligga still i sängen, så jag får hela tiden gå upp och gå, försöka sitta lite på toaletten osv osv.
I samband med att lite av slemmisen gick så fick jag ju panik och försökte känna efter på tappen, och efter det ringde jag till förlossningen och förklara hur det kändes då det kändes väldigt konstigt. Behöver ju inte nämna detaljerat här kanske ;) , men då sa hon iallafall att det jag kände där inne var huvudet och att jag absolut inte fick in och känna där något mer, med tanke på infektionsrisk (vilket jag kan tycka är väldigt löjligt) , och för att jag frigör något hormon som kunde göra att det starta igång. Så jag har ju inte varit där inne och "rotat" direkt men när man har såhär mycket SD och nu väldigt stark menssmärta på det kunde jag ju inte låta bli, och nu är det ännu mer "öppet" och det jag kände var inte alls behagligt. Men det är nästan så man har lust att "rota" runt så det verkligen sätter igång. haha!
Iallafall, I torsdags laddade vi upp här hemma med en massa gott inför hockeyn och självklart, som vi alla visste så tog Brynäs hem guldet , wihoo :) Det var dom verkligen värda.
Annars har vi inte gjort så mycket, vädret är ju inte det roligaste heller så det finns inget som lockar. Vi får hoppas på mer sol så man kan hitta på lite roligheter med barnen, sedan vore det ett plus om Denice ville lämna magen också för då blir det så himla mycket enklare för mig, min kondis är verkligen inte den bästa just nu ;) haha!!!

Kommentarer
Postat av: Monia - mamma till Tuvalie

men shit, kan man känna huvudet sådär utan att det är pågång? :o Det visste jag inte ...

2012-04-22 @ 17:08:25
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/
Postat av: Louize

Svar till Elina:



ja kan förstå din rädsla då, men får du inte panik över att inte minnas så mycket?

Jag hade problem att ta mig till min son då han föddes för ja fick en komplikation minuterna efteråt och var påväg att dö tro ja ett par gång..

Livmodern hade lagt av och såg gravid ut ett tag pga all blod som samlats i livmodern, Spydde och höll på kvävas men hade ja inte spytt hade blodet inte kommit ut och då hade de varit värre.

Sen var de nära att dom inte fick stopp på blödningen.. minns inte så mycket men journalerna ha hjälpt mig lite

jag var mest liggandes och kunde inte ta mig till sonen på nå månader och idag inser ja hur svårt de e då ja missat den där första tiden.



Du får göra extra ultraljud? det kan vara en trygghet, de fick ja.. hela 6 st om ja inte minns helt fel och de kan ju lugna lite av din oro tro ja om du får se själv =)

ja håller tummar och tår!

2012-04-22 @ 20:10:01
URL: http://shapeful.vimedbarn.se
Postat av: Monia - mamma till Tuvalie

sv: ja hör med henne, hoppas allt går bra! :)



kram

2012-04-23 @ 08:59:45
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu